Helmer

Ja vilken turbulent dagiset var igår. Allt började i tisdags, Helmer kissade väldigt länge flera gånger och satt som en tjej. Det fortsatte på onsdagen och då kom det blod. Ringde vet och fick komma in. Gjorde en undersökning men hon kunde ej konstatera vad det var. Så blev en ny tid igår då de gjorde ultraljud. Då upptäckte de stenar i urinblåsan och en sten såg ut att sitta fast vid penisbenet och gör det då svårt för helmer att kissa. Hon säger att det kan bli operation, men vill röntga först. Jag börjar böla, sen lyckas jag lugna mig. Då får hon svar från röntgen oxh säger att han ska opereras akut. Då brister det igen. Hon säger även att det inte är säkert att de kan spola bort stenen vid penisbenet de brukar vara svårt och isf kan de behöva göra fistel, då skär man ett nytt hål som man man får kissa från och det innebär att hunden kan få svårt att hålla tätt. Så vi får lämna helmer där, och jag bara gråter. Sen ringer jag upp och frågar hur det gått och till min lycka har de lyckats spola bort stenen!! Dock var urinblåsan i väldigt dåligt skick, så de var rädd att urin skulle läcka ut i kroppen, vi ska hålla stenkoll så att han kissar. 
Igår kväll gjorde han inte många knop, bara låg. Jag har varit vaken med honom hela natten och han kissar, skönt! Så nu håller jag tummarna att han blir helt återställd!!




Kommentarer
Postat av: Frida

Åh glabben❤️

2016-02-07 @ 21:52:04

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0