Guldpuppe

I natt när Lars kom hem från Yran så hade han med sig 2 chokladkakor till mig, Det var sommarsmaken med jordgubbar. Mums, tack så mycket !

Idag har Helena namnsdag, Grattis !

Så har man snart avverkat första arbetsveckan, har gått riktigt bra. Har haft fullt upp på kvällarna , men det är så det ska vara på sommaren. I tisdags hade vi turen att få nybakat bröd hos Zalla, gott!

Nu längtar jag efter värme, tur att man kommer att få det om 3 veckor.

Grattis Ollebull!

20090730

Måste börja skriva grattis till Olle som fyller 18 år idag!
Tiden går så fort och snart är det augusti också.
I slutet på augusti åker vi till Grekland, det ska bli skönt. 3 veckor till på jobbet sen sticker vi.

Idag ska jag jobba över till kl 18, samma som igår. Blir lite extra kosing tills nästa lön, det gillas!

Bilder från bali

I väntan på greklandsresan

Kvällsjobb

Hallå. Jobbar kväll min första vecka på jobbet. Går bra, men tyvärr var jag svag idag och köpte mig en chokladkaka.
Har inte hänt så mycket sen senast. Frida har iaf semester nu och det är skoj, hon ställer alltid upp att gå på promenad när alla andra sviker.

Ja nu ska jag smaska choklad och svettas.

botvid seved

Igår blev det fin väder på kvällen så istället för bilbingo så åkte jag, marita och mamma in på stråket och åt.
Det var nästan fullt i alla tält, vi åt på stadsgården.
Ikväll är det match Ope-Stugun hoppas att det inte blir inställt pga regn. Det är tråkigt väder ute men det gör inte så mycket när man jobbar.

tillbaka på jobbet

Det gick smidigare än vad jag trodde att får igång mina datorer imorse. Nu har man jobbat en halv dag och det känns helt ok. För tillfället sitter jag helt själv för det är lunch.
Ikväll tror jag kanske att det blir bilbingo, man är ju sugen efter förra veckans storvinst (75 kr)

I helgen blev det två dagar på stråket! Det har varit riktigt roligt även fast det har regnat. Tack Sandra för sovplats!
Jag tror att det blir så att jag hoppar över yran i år för jag är inte så sugen på att gå.

Helgen

Så var sista helgen av min semester avverkad, dags att börja jobba igen. Men semestern kunde iaf inte haft en bättre avslutning. I fredags var det middag i Mörtis med släkten, Pappa, Mamma, Kalle & Leif bjuppade på jämtländskbuffé. hur gott som helst. Jag sara och Frida hade fixat lite lekar som alla fick roa sig med. Senare på kvällen bar det av  mot stråket, men blev en lugn kväll. Jag & Sara kollade mest läget.

På lördagen bestod förmiddagen av att jaga mobilladdare, sen blev det middag på stråket och sedan kalas med mina underbara brudar.
Delade säng med Frida och vaknade hyfsat pigg (tack resorb). Sen åt jag Frida Mackan & Zalla på Eastern. När vi kom hem gick jag och Frida på långprommis, gick från Mörtis. Härlig helg. Nu väntar lite mys i soffan,

Bilder från fredagen.

Stråket i bilder

Ja här kommer lite bilder från helgens bravader.

Tack för en underbar kväll, kan inte bli annat än lyckat när vi är tillsammans.

Några av bilderna är från Fridaskamera.

idag är det 7 år sedan jag tog mi

Kolla varifrån!

idag är det 7 år sedan jag tog mitt körkort! Var en jätte rolig kväll igår med de bästa. Bilder kommer när jag kommer hem. Nu ska vi snart äta lite innan vi åker tillbaka till Stugun. Imorgon börjar man jobba igen, ska bli roligt att träffa alla!

nu äter vi buffe:-)

Sista dagen på semestern

och vilket härligt väder det är. Ikväll ska Pappa, Mamma Leif & Kalle bjuda på middag i Mörtis. Får se om vi tar oss in på stråket sedan eller om det blir försent. Imorgon ska jag iaf åka in.

Vad har sista veckan av semestern bjudit på då? Lite fika med Ellenor och Madde, resan till Ellebor var ett helvete, bilen stannade när jag skulle svänga ut på 87:an, så stod på fel körfält med bilen och den gick inte att starta, kom massa bilar. Fick gå ur bilen och rulla den av vägen, jihooo.
Igår blev det staden med Frida och Sara. Just ja förra lördagen var det kalas och bilder kommer.

Men nu ska jag göra nåt vettigt denna dag. Men vad är frågan.

/M

2 dagar kvar

Ja snart är fyra veckors ledighet förbi. Jag har haft en kanon semester, lite mycket regn i veckan bara. Men idag har det varit finväder så då har jag , marita och frida gått upp till mörtsjön. Där uppe bjöd Birgitta på en god kolbulle, Tack!
Imorgon ska vi försöka ta oss in till stan och på fredag är det middag i mörtsjön med släkten. Kanske stråket på fredag, annars på lördag. Jag ska bo hos Sandra, sanks mate!

Nej nu ska jag fixa käk.
Hola

sara kör hårt. 5 brickor

puzzel

Nu kan katterna gå ut och in som dom vill

Sol

Åh vad härligt med sol och värme igen. Ligger ute på gräset och läser i solen, nice.

Grattis på födelsedagen Evelina.

/M

Hoppas att du har det bra i hundhimlen Sigge

Bilden har jag tagit av Zalla.

Tänker på er Zalla & Niklas

Bilder

Trots att vi inte uppdaterat så bra den senaste veckan har vi kvar våra läsare, därför ska jag vara gullig och lägga in lite bilder från förr.

Juldagen 08

Frida och Mange fyller år 09

Marita och

Nytt

Semester

Länge sedan det blev uppdaterat här. Men kan ju inte sitta vid datorn hela tiden när man är ledig. Har inte hänt så mycket intressant sedan jag skrev sist
Förra fredagen var i till hammarstrand och spanade in deras marknad, jag köpte en munk + 3 godis remmar, sedan blev vi bjuden på middag i Skogen (av Mikkes mamma).. I lördags åkte jag , Sara, Frida , Annso och Mikke (chaffis) in till staden, vi åt en supergod middag på brunis. Sedan har det blivit lite fiske, fotbollsträning, lek med katterna och några promenader.

Idag åkte jag in till staden med Mamma och Pappa, fixade en ny bankdosa och småhandlade lite.

Nu försöker jag få med någon på en promenad men det går inte så bra, Lars kanske ska gå med mig efter han sett klart på en film.

Och nästa helg är det dags för stråket, ska bli jätte skoj! Men fick reda på idag att Pappa, Leif & Kalle skulle bjuppa på middag i mörtis på fredagen. Så får se då om man tar sig in på stråket efter det, men då lär man väl behöva en chaufför, någon frivillig?

är lite orolig över en grej, men hoppas att det löser sig till det bästa!

kvällsfika

?

Ikväll ska vi in till staden för att äta middag.

Vad ska man ha på sig?

katterna myser på en köksstol

vi är på fisketur.

Fest första lördagen på semestern

Jag, Sara, Lars, Mikke,Annso och Per grillade på gården , det var varmt och skönt ute. Lars och Mikke åkte på crusing, efter dom hade åkte kom Anders & Tanja och senare på natten Gunnar, Micke och Frippe. Då sjöng vi lite singstar m.m.

Blandad kompott

Kläder

Jag brukar sällan hitta något som jag vill ha när det är rea. Men nu har jag köpte lite sköna slappa sommar kläder som man kan ha när man blir varm och svettig av solen.

Har även köpt lite mer rat, men det orkade jag inte ta kort på, 2 till par svarta shorts, ett par jeansleggnings, sandaler och ett par solbrillor.

Eld

Fotat av Lars

Nu ska jag åka in till staden en sväng får se vad jag hittar på där. Idag har jag inte gjort så mkt som vanligt, blev lurre  på bagis iaf.

/M

första bilbingo vinsten för i år.

Kolla varifrån!

första bilbingo vinsten för i år. Jippi

Semester

Så har första semester veckan passerat, vi hade bra väder hela första veckan, men nu verkar det bli som vanligt regn och rusk. Har inget planerat denna vecka, men man må ju försöka hitta på nåt underhållande. Ska iaf på Olgas å fika lite nån dag.

Katterna

Sommarbilder

Mörtis med Anders och Sara

/M

här är saras och Mikkes nya inneb

Kolla varifrån!

här är saras och Mikkes nya inneboende. Riktiga sötisar.

ute på en tripp med pappas leksak

ute på en tripp med pappas leksak.

Mörtis

Hej hej alla Masaa fans. Här kommer en liten uppdatering från semestern. Iaf så har vi bott i Mörtis sen i söndags, där har vi badat, solat, fiskat, grillat och mått gott. Nu är vi hemma på byn på en snabbvisit. Vi ska upp och sova på sjön i natt igen. Semestern har iaf än så länge varit underbar.

Ja återkommer med uppdatering sen någon gång.