Älgen

Förra fredagen när jag och Malin var på väg på jobbet körde jag på en älg. Som tur var hann jag bromsa ned farten väldigt mycket, men älgen ramlade på huven och krossade framrutan. Jag och Malin klarade oss bra, lite omskakade så klart. Massa snälla kollegor stannade och hjälpte oss att tänka :) och vi fick skjuts av Mikke till akuten. Inte för att vi hade ont, men det sägs ju att det är bra att dokumentera utfall det dyker upp något senare. Vi lärde oss iaf vad man ska göra när man kört på en älg ( Malin googlade). Fick ringa 112 och de kopplade mig till polisen. Sen ringde vi bärgare och anmälde till försäkringsbolaget. Nu är bilen inne på verkstan, så får se när den blir lagad.  
Men det viktigaste var ju iaf att vi klarade oss helskinnad, vet inte vad jag tagit mig till annars! 

/m

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad läskigt. Tur att det gick så bra. Var kanske en förvirrad fjoling. 😘😘

2015-06-19 @ 07:42:11
URL: http://ochkompani.blogg.se
Postat av: Malin

Ja jag är glad att du körde som hanterade hela situationen så bra men hoppas det var första och sista gången vi fick vara med om det😘

2015-06-20 @ 00:45:54

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0