Nervositet

Idag gjorde jag något som jag varit nervös inför, jag blir alltid rädd och nervös när jag ska tex till doktorn el tandläkaren. Jag har ju värsta nålskräcken och har typ aldrig varit till läkare. Det fick jag dock träna på när jag var gravid, då skulle man ju ta tester hela tiden och jag var livrädd varje gång men ändå nyfiken.
 
 Jag har lärt känna mig själv ganska bra hur jag blir när jag är nervös. När jag är nervös inför något så försöker jag för det mesta att inte oroa mig så mycket innan, för det hjälper inte att gå att må dåligt över något en lång tid innan, däremot kan jag gärna prata om saken med folk och berätta att jag är lite rädd och orolig, men låter det aldrig gå ut över mitt mående.
Jag har ju sådant sjukt kontrollbehov så jag kollar alltid upp allt innan, så jag vet precis vad som ska hända.
Sedan när det är dags, frågar jag igen och vill alltid att någon ska berätta först vad som ska göras i vilken ordning och sedan när man väl sätter igång ligger jag och frågar massa så att jag vet exakt när allt händer. Detta hjälper mig och det slutar ofta med att allt går mycket lättare än jag tänkt mig.
 
Ja ett litet inlägg om hur jag är, tönten Marita som är rädd för typ allt :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Men du fixade de galant!! Bra jobbat😘

2015-01-21 @ 10:37:19
Postat av: Helena

Så snygg hårfärg!! 👌 tönten där.. 😉😘

2015-01-21 @ 16:44:18
URL: http://ochkompani.blogg.se
Postat av: Hubblis

Fint att du delger :) töntar är vi allihopa ;)

2015-01-21 @ 18:14:08
URL: http://sandraspartiska.blogg.se

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0