Snö

idag har det kommit massa snö, säkert en dm. Blir ju vitt och fint ute och luften blir behagligare på nåt sätt, men jag hatar slasket, speciellt när man går med vagn.
Höll på att få fnatt på min morgonrunda, när jag äntligen fått Stella att sova kommer det en jämthund från ingenstans den blir helt galen i Helmer och jag märker att Helmer blir besvärad, så jag lyfter upp honom, eftersom jag inte vet hur hunden är, han verkar snäll men man vet ju aldrig. Hunden hoppar mot mig och lyssnar inte ett dugg på när jag försöker få den att stanna, Stella vaknar och hunden hoppar mot vagnen (nyfiken). Det slutar med att jag får lämna Stella i vagnen och gå hem med Helmer (som tur var hade jag inte så långt kvar), hunden följer såklart med mig och Helmer och försöker smita in. När jag kommer ut igen så står den kvar på bron, men då är jag inte lika intressant så jag går och hämtar Stella och hon vägrar att somna igen. Händer alltid något sådant för mig när hon är svår sövd, någon , något väcker henne. Tyvärr är hon ganska lätt väckt.
 
Kom på mig själv med att inte ha ätit något på hela dagen, så idag blev det endast middag för mig (kl åtta på kvällen) Inte bra.
 
Men nu ska jag lägga mig, en dag imorgon också.
 
Så här såg huset ut förra Vintern, nu är både granen och buskarna borta. 


Kanske inte lika mysigt nu, men jag gillar det! 
/M

Kommentarer
Postat av: Helena

Usch och fy för snö alltså!!

2014-10-24 @ 15:52:03
URL: http://ochkompani.blogg.se
Postat av: Helena

Såg att Daniel postat nåt på Facebook om någon grå Jämthund eller nåt.

Svar: Ja det var nog den
Masaa

2014-10-24 @ 15:52:49
URL: http://ochkompani.blogg.se

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0