20140210

 Filmer och serie, varning för långt inlägg

Förra söndagen var jag, Mikke och Per in till stan och kollade på bio, vi såg The Wolf of Wallstreet. Jag tyckte att filmen var riktigt bra! Mest imponerad var jag över Leonardo Dicaprio som var sjukt bra i den här filmen!  Matthew Mcconaughey hade en liten roll i filmen som han gjorde klockrent.  Han ser väldigt annorlunda ut (läs smalare) och som jag fattade det så gick han väl nästan ner 20 kilo inför filmen Dallas Buyers Club. Vilket gjorde att jag blev sugen att se den filmen.

      

Så i lördags kollade jag och Mikke på Dallas Buyers club där Matthew Mcconaughey och Jared Leto spelar huvudrollerna. Filmen var baserad på verkliga händelser och utspelar sig på 80-talet.  Text snodd från wikipedia :

Ron Woodroof (Matthew McConaughey) är en narkoman som får besked att han endast har 30 dagar kvar att leva, efter att diagoniserats med HIV. I och med detta börjar han ta AZT, en drog som blivit godkänd av den amerikanska livsmedel-och läkemedelsmyndigheten Food and Drug Administration (FDA) och den enda lagliga drogen i USA, vilket leder till att han är nära döden. För att kunna hålla sig levande börjar Ron smuggla in antivirala medel, inklusive bromsmediciner från hela världen, men som fortfarande är olagliga i USA

 

Jag tyckte att filmen var bra men mikke somnade =) Jag förstår att Leonardo Dicaprio, Matthew McConaughey och Jared Leto är Oscars nominerade.  Eftersom att jag tyckte att Matthew McConaughey var så bra i både Dallas Buyers club och the Wolf of Wallstreet så bestämde jag mig för att kolla på den nya HBOserien True Detective. I serien spelar Matthew McConaughey och Woody Harrelson huvudrollerna.  Jag såg de 2 första avsnitten igår och fastnade direkt! Serien kommer att sändas i 8 delar och om det blir fler säsong så kommer det vara andra skådespelare. De första avsnitten utspelar sig båda i nutid och dåtid, 2 poliser som blir förhörda om en mordutredning som de var inblandade i år 1995. Bra karaktärer och bra skådespel här också.  Några tips så här på en måndag.

 

/S


Kommentarer
Postat av: Malin

Såg reklam för true detective, verkade riktigt bra! Kanske ska börja kolla på den. Bra med lite tips :)

2014-02-10 @ 18:10:35
URL: http://malinerica.blogg.se
Postat av: Lina

Alltså, jag älskar Matthew!!

2014-02-11 @ 21:20:42
URL: http://fuckinfabulous.blogg.se

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0