Bali

Eftersom jag aldrig har något att skriva om tänker jag skriva om några av de resor som jag gjort de senaste åren.
I november 2008 åkte vi till Bali, dagen då vi landar avrättas "balibombarna", så det första vi får höra när vi kommer ner är att vi ska vara uppmärksam och hålla oss ifrån folksamlingar.
Jag som är en fjant var lite smårädd hela resan. Men det var en underbar resa ändå. Det som var lite trist var att stranden som låg vid hotellet var äcklig. Ja inte själva stranden, men det som spolades upp från havet. En dag när vi vågade oss i vattnet kom en död tupp och flöt, haha. Varje dag städades stranden upp, men nästa dag hade det blåst  iland lika mkt skräp igen. Vi vädret var bra, sol varenda dag till ca 15.00 sedan blev det molningt. Vi gjorde tre utflykter, en dag hyrde vi en minibuss med guide och åkte runt på ön, vi fick bla besöka ett balinesiskthem, tempel, nåt tygställe, nåt ställe där de gjorde trägubbar, risfält och vulkanen. Den andra utflykten var forsränning, verkligen över förväntan, jag var livrädd innan , men det var jätte skoj. Den tredje utflykten var en båttur till en ö. En underbar resa med härliga vänner!

Kommentarer

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0