Midsommarafton i ord

Ni har ju fått se lite bilder (fler kommer)från midsommarafton, nu kommer lite ord.

Vi åkte upp till sjön runt ett och då började vi duka fram till Sill-lurre. Sjäv åt jag ingen sill, men hade gjort en västerbottenpaj och Evelinas goda linssallad. Vi sjöng lite snapsvisor och hade trevligt.
Efter lunchen blev tårta och kaffe.

Efter det var det lekdags, jag och Sara hade klurat ihop lite lekar som vi roade oss med ett tag. Tror att det flesta tyckte att det var roligt med lite lekar.

Mitt i lekarna gjorde vi ett avbrott för att se på fotboll, själv orkade jag inte se hela matchen så jag fotade lite.

Vi fortsatte leka och fick ett vinnande lag i tävlingarna det var Christines lag som vann, Mamma, Kicki, Mange och Mikke var med i hennes lag.

Runt åtta någon gång började vi med grillningen och sedan satt vi mest och pratade. Runt tolv åkte vi vidare mot Skönvik där det var storfest. Blev där några timmar sedan tog jag och Per en promenad hem.

Tack för en trevlig kväll allihopa!

/M


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det var jättekul med lekar, bra jobbat flickor

2009-06-24 @ 20:24:07

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0