Glasögon

Kommer ni ihåg hur jag såg ut för 2 år sedan?
Det gör knappt jag. Tänka sig att förut hade jag aldrig glasögon, men sedan mitt linsförbud för 2 år sedan har jag haft det varenda dag. Har inte fuskat någongång.
Kommer att bli väldigt skönt att kunna se klart på morgonen när man slår upp ögonen, det har jag inte gjort sedan jag var liten. Fick ju glasögon när jag gick i fyran, men vägrade att använda dom. Gick ganska bra på mellanstadiet, lärde mig andra knep (läs använde mig av Annso). På högstadiet blev synen sämre och svårare att se vad som skrevs på tavlan, men som tur var fick jag skriva av Annso. Alltid när vi var ute fick hon berätta för mig vilka alla var osv, hehe. Men sen en dag kom min räddning, linserna. Med dom blev det en helt ny värld för mig, jag kunde se!
Såg hur jag såg ut på riktigt, kunde se vilka mina lagkamrater var (brukade alltid memorerar deras kläder och på så vis visste jag vilka alla var) , kunde läsa på tavlan, nu såg jag ju bättre än Annso tom.
Linserna användes tyvärr lite för mycket av mig och mina ögon klarade inte av det. Syrebrist och blodkärlen började växa mot hornhinnan. Fick linsförbud någon vecka , men sen kunde jag använda dom igen.
Men när jag gick till optikern för att fixa nya glasögon (kände på mig att det behövdes avlastning) då blev det tvärstopp på linsfronten.

Men nu ska jag alltså operera mina ögon, hoppas på samma resultat som Maria fick.





Trodde aldrig att jag skulle skriva det här, men kommer att kännas tomt utan glasögon. Ganska bra om man ser trött ut för det syns inte lika väl då. Har gått bättre än jag trodde att det skulle göra, det som varit jobbigast är att spela fotboll, såg inte ett skit.
Men nu kommer jag slippa bekymra mig för regn, snö, imma på glasögon m.m!
F-n vad bra!

/M

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja men visst är det så, sen började se dåligt så har jag använt linser jäämt. Fram tills förra året när jag blev allergisk mot luften på jobbet. Klarade inte av att ha linser längre då så jag skaffade glasögon.. och nu när jag kan använda linser igen så ser jag så himla annorlunda ut.. blir som tomt i ansiktet!

2008-05-15 @ 08:33:35
URL: http://evelinaingridamalia.blogg.se/
Postat av: Lina

Nu ser du ju så ovanlig ut utan glasögon så man kommer ju få dåndimpen när man ser dig!! =).. Du får skaffa ett par med fönsterglas :D

2008-05-15 @ 21:34:31
URL: http://fuckinfabulous.blogg.se/
Postat av: Ellenor

Men stumpan, såg du så dåligt när vi gick i skolan??

2008-05-16 @ 06:48:09

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0