Mina barndomsvänner

Så här i juletid träffar man många nära och kära. Tänkte skriva lite om mina närmsta vänner. Vi startar med Pålangänget.

Namn: Lina
Aka: Otto, Ulan
Minnen med Lina: Vi startade tidingen LM tillsammans och hade även en framgångsrik detektivbyrå ihop. Lina var inte så snabb när hon var liten så jag försökte träna henne att bli snabb, detta gjorde jag genom att hålla henne i handen och sprinaga snabbt. Men när hon blev äldre umgicks hon mer med Sara. Hon var som en lillasyster till mig, dom gjorde allt för att jävlas med mig, jag blev stortokig på dom.
Idag: Är vi fortfarande vänner och umgås lite då och då.


Namn:Frida
Aka: Bubblan
Minnen med Frida: Frida är ju min kusin och vi har växt upp tillsammans. Vi  firar jul, nyår, påsk och midsommar tillsammans. När vi var små lekte vi antingen med Barbi eller med hennes utklädningskläder. När vi blev lite äldre tävlade vi om allt och ingen ville ge sig, en gång var det ett beeptest, vi sprang och sprang, tillslut kom vi överens om att sluta samtidigt.
Idag:Fortfarande kusiner, men träffas inte lika ofta då hon flyttat till sundsvall, men vi var på Bali tillsammans och träffasså fort hon kommer hem.

Namn: Alexandras
Aka: Zalla, Hängis
Minnen med Zalla: Första gången jag träffade Zalla, var dagen hon flyttade till Pålan, jag var kanske 5-6 år. Det var sommar och varmt vi var ute och lekte. Zalla kommer med en sammetsklääning och räcker ut tungan till oss...
Zalla skulle alltid imponera på oss, engång snodde hon en ramlösa (hemifrån) men vi hade ingen öppnare då öppnade hon med tänderna och började stor blöda. Jag Sara och Zalla stod på byn och sjön öppna din dörr, tillslut fick vi skäll av en  granne...
Idag: Umgås fortfarande men vi är lite dålig på att ses med tanke på att vi bor ganska nära varandra. Har alltid jätte skoj när vi tar oss i kragen och styr upp nåt.

Namn: Sara
Aka: Surpuppan
Minnen med Sara: Ja vi delar ju massor av minnen tillsammans. Jag skulle alltid vara den duktiga av oss så vi bråkade väldigt mycket när vi var små. Vi blev riktigt bra kompisar när vi bodde tillsammans i stan ( vi bodde 2 st på 25 kvadrat meter). Vi bräkade bara en gång under det året som vi bodde tillsammans. Ett roligt minne med Sara är när vi var i kullsta backen och åkte slalom. Jag kommer och åker i backen plötsligt dyker Sara upp bredvid mig och vinkar sedan svänger hon in alldeles framför mig, vi krockar såklart och gör värsta vurpan. Jag blev stortokig..
Idag: är vi fortfarande systrar

Det var även vi fem som hade massa spicegirlsuppträdanen , det tjänade vi storkovan på vill jag lova.

Nästa gäng kommer om en stund!

/m




Kommentarer
Postat av: Zalla

Vilken liten bitch jag var. Haha! Sammetsklännig. Hahaha! Jag var nog lite rädd kan jag tro. Nytt place och allt. Herregud vad mycket roliga minnen man har. Hahaha! Roligt att läsa. GOD JUL GODKNULAR! Pusspuss

2008-12-23 @ 13:55:00
URL: http://zalla.blogg.se/
Postat av: Lina

LM var ju en jävla bra tidning om jag får säga det själv.. Vi kanske borde ta upp våran journalistkarriär? God Jul puppor!

2008-12-24 @ 14:03:24
URL: http://fuckinfabulous.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Har du alldeles glömt bort Tusse och grådvärgar som ni alltid lekte du, Sara, Frida o Per ??

2009-01-17 @ 18:54:30

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0