Maritas 2008 (Obs! Varning för långt inlägg... )

Januari: Ganska händelselös månad, gick en ledar utbildning i fotboll. Började trixa lite med bloggar och hjälpte massa kompisar att göra om på deras bloggar. Här kommer några bilder från en singstarkväll som vi hade hemma hos mig.
image731
image732
Klicka f?tt st䮧a bilden

Februari: Ännu en händelselös månad, afterwork på nornan som både Helena och Maria kommer hem till, skoj! Helena får en beundrare på kroken....
Skidskytte VM i östersund, jag var där!

image832

I slutet av feb början på Mars: åker vi till London, vi åker på en fredag och kommer hem på måndagen. Det var Lars julklapp från mig. Där såg vi på fotboll, shoppade m.m.
image870
Sandra och mellis fyllde gammsugga, detta firades genom en 80 tals fest.image921

Påsken var i mars detta år. Var helt underbart väder. Badade tunna, gjorde comeback på snowboarden och hade mysigt.

image948
image953
image954image955

April:
Jag och Lars bestämmer oss att vi måste ha en större lägenhet. Vi börjar kolla oss omkring. Och vi hittar en trea, tapeter till sovrum ska väljas och vi får börja packa ihop hemma. Jag och Sara fyller år. Vi bestämmer oss för att gå med i vinlotteriet på jobbet, Sara kammar såklart hem storvinsten...
image993

Seriepremiär för A-laget i div 3. Jag var såklart med, matchen var i lycksele.

image996

Maj:
Stegräknar tävning på jobbet drar igång igen. Jag hittar tapeten till sovrummet.



jag går och kollar om jag kan göra en ögonoperation, får besked att det går fint och vips så har jag en operationstid!



Vi börjar att slipa och spackla lite i den nya lägenheten. I slutet av månaden flyttar vi in.
Jag gör comeback på fotbollsplanen, jag och Lovisa gör ett litet gästspel på en träning, direkt får man erbjudande om att spela match, jag är så klart med och seplar min första match med glasögon!
Jag och sara börjar med dagens outfit i bloggen.


Men vi fick ingen bra respons, så vi slutade med detta... :)

Juni
Inleds med värme och sol!


Fortsätter med fotbollen, tränar även mina knattar som når stora framgångar på planen. Genomför ögonoperationen och äntligen slipper jag mina glasögon.
Vi hälsar på Frida i Sundsvall, jag shoppar loss (som jag gjort under hela våren, men nu är det stopp med detta, pga ögonlån...)

Storsloken (sista helgen med glasögon)


Nyopererad:

Så snygga var vi när vi skulle sova första natten efter operationen.
Stegtävlingen avgörs , jag kom tvåa av alla i hela huset!
Midsommar i mörtis som vanligt!

I juni börjar vi med bilbingo, jihoo, brunflo, stugun...
MMS

Juli
Vi åker på små roadtrips, jag och sara besöker spökprästgården kl 00:00

MMS

Ammerånrunt, med sara lars och mikke.

Forsaleden eller vad det heter, jag annso och sara var ut på tripp.



Den 24/7 bokade vi resa till Bali och den 25/7 gick jag på 4 veckors semester.
Sedan väntade stråket. Då började den andra varma veckan för sommaren!



Augusti
Vi inleder augusti med 2 dagar i övik.

Sedan är jag semesterfirare och slappar mest. Den 16/8 gifter sig Lars barndoms vän.
Den 22/8 åker vi på kickoff med jobbet i sthlm.



Slut på semester och tillbaka på jobbet.

September:
Tar jag min första spruta på flera år, men var duktig och klarade detta galant.
MMS
Det blir höst ute

Vi åker och hälsar på frida på hennes födelsedag, samma dag spelar stugun oavgjort mot IFK sundsvall, hoppet lever för div 3 2009.

MMS

Men hoppet släcks en vecka senare då stugun losar på hemmaplan....
Fika hos frida.


Oktober
Hälsar på Frida igen med alla brudar, skitroligt helg!

Jobbet firar 10 år så vi blir bjuden på middag i stan.
Det börjar dra ihop sig mot avresa till bali!
Te supén kommer och alla vänner kommer hem.


November:

Vi tillbringar ju stora delar an november i ett paradis.




Teamfest första helgen efter Bali, hur trevligt som helst.

December
När vi kom hem från Bali var det redan snö ute och den ligger kvar än.
Julfest på jobbet,

Sen har det varit julfirande och en massa spelkvällar. Ja det var mitt år... Undra hur många som orkar läsa igenom allt.. Heheheh

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag orkade o tyckte det var kul med alla bilder o text. Bra jobbat.

2009-01-17 @ 18:42:24

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0