Klassisar

Namn: Madeleine
Aka: Madde, Miss gadden
Minnen med Madde: Jag och Madde umgicks som tokar när vi gick på lågstadiet. Vi blev bästisar första dagen på skolan, Madde kom fram till mig och frågade om vi skulle vara bästisar, jag sa ja. Alla trodde att vi var änglar på lågstadiet, men egentligen var vi dumma ungar. Vi hotade läraren att vi skulle vara sur på henne om vi inte fick som vi ville. Kommer jätte väl ihåg en rast när vi fick vara inne i klassrummet, alla blev jätte sura. Jag och Madde visste att man inte fick rota i andras bänkar, men vi sprang och öppnade alla sedan stängde vi dom igen, hehe. Hon kom hem till mig varje onsdag efterskolan, vi åt alltid polarkakor och såg på Lilla huset på prärien. Gjorde massa hyss på byn och hade roligt. Det jobbiga med Madde var att hon alltid ville gå upp runt sex på morgonen.... Usch, Spelade in massa roliga filmer på högstadiet som alla var tvungen att se.Gick även i samma klass på gymnasiet.
Idag: Hörs vi på msn och ses när hon kommer hem, blir ofta en promenad med massa prat!!


Namn: Annsofi
Aka: Annso, Annsofire
Minnen med Annso: På mellanstadiet började jag umgås med Annso, vi var med varandra nästan jämt och hittade på massa tok. En gång Kastade sten på hus tills vi blev jagad av husägasren. Vi brukade spela amiga och microman, jag var dålig Annso var bra. Åkte med slalomskidor på byn efter deras hundar (något jag alltid ville göra men aldrig annso). Alltid när vi umgicks med killar var dom elak med mig men med annso vågade dom aldrig göra någonting, jag blev snömulad och annso slapp... ! En gång cyklade vi iväg på en tripp och kom inte tillbaka förrän morgonen efter, det var enda gången jag fick ett straff hemma (straffet var att jag var tvungen att följa med till Mörtsjön dagen efter... )
Vi brukade bli sur på varandra i telfon, då satt vi tyst i nån timme tills någon sa nåt...Haha. Vi gick också gymnasiet tillsammans och bodde tillsammans i några månader.
Idag: Nu syns vi ganska ofta eftersom att hon bor i Stugun för tillfället.

Namn Ellenor
Aka: Ella
Minnen med Ellenor: Vi började umgås när vi var ganska små, vi brukade vara hos hennes mormor som bodde nära mig. Där lekte vi alltid med en massa sjalar, vi brukade knyta upp dom i ett rum och leka fångarna på fortet.  Vi började umgås mer och mer i högstadiet, med Ellenor fick jag min första utskällning av en lärare. Vi satt och åkte ned för stolarna på mattelektionen ( detta var i 8:an, haha). Vi skrev massa brev till varandra som jag har kvar än, ganska roligt att läsa allt skit som man skrev. Vi skrev mest om killar... !
Det roligaste som vi har gjort är när vi typ gick i sexan. E var kär i en kille som vi trodde var kär i en annan tjej. Vi gick fram till killen och sa " (namn på den som han var kär i) äter sånt som man har i näsan". Haha, vet inte vad vi trodde skulle hända då, men han sa iaf "Jaha" och cyklade iväg...
Idag: Ses vi alltför sällan med tanke på hur nära varandra vi bor.

/M



Kommentarer

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0