tacos och spel

Nu har alla gäster lämnat mig ensam i lägenheten. Men innan som stack hann vi med en massa skoj.
Först lagdes det mat av mig, sara, Sandra och Maria. Vi hann även med lite Fuzion innan Malin och Per kom  för att vara med och lira lite spel. Vi bördjade med ett spel som Sara fått av mikke i julklapp, som heter typ "säg det med gester". Då fick man dra ett ord och förklara med gester och ljud. Man kunde även få visslingskort. Haha, eller något sådant. Mitt och Saras lag kom iaf sist förstår inte hur det gick till.


Första spelet var roligt tycker jag, men synd att vi inte fick använda tutorna för Sara, skulle ha varit roligt om det fanns meningar också. Betyg 4 av 5

image616
Vem får sista ordet



Sen spelade vi ett spel som jag och Lars fick av Sara i Julklapp, "Vem får sista ordet". Gick helt enkelt ut på att få sista ordet, man satt och rabblade massa ord i en kategori. Tiden var aldrig densamma så det gällde att säga det sista ordet. Mycket roligt och enkelt, kanske lite för simpelt ? Eller vad tycker ni?
Jag vann iaf första gången så det spelet gillade jag skarpt. Betyg 4 av 5



Lina och vildingen tittade förbi en sväng då blev det fullrulle. Sandra och Malin kröp ihop i ett hörn och var rädd.

Efter lite efterrätt var det dags för ett gammalt hedrligt spel som vi ofta spelar nämligen "alias".
Det är ju alltid lika skoj, jag och Sara hamnad i samma lag igen och var ju kungar.
Skulle dock vilja ha lite nya ord till alias och kanske är det lite för simpelt också?
 betyg :4 av 5
Hade dock fått en femma om det inte vore för att jag spelat det så mkt...

Har laddat hem en film nu som jag ska kolla på, hoppas att Lars kommer snart, annars tittar jag nog på den själv.
Imorgon ska jag till staden igen och shoppa lite med Maria!

/M


Kommentarer

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0