Julafton

Igår var det julafton , min julafton brukar se likadan ut varje år.
Börjar med att man kliver upp äter tomtegröt och stutar, sen klär vi på oss, öppnar några klappar. Och sedan bär det av upp till Annso för att byta klapp med henne, där brukar vi traditions enligt få en chokladbit, men annso glömde detta i år, fy på dig!
Efter besök hos Annso bär det av mot Kompa för att fira Marias födelsedag. Ger henne present och Julklapp och själv får man sig lite fika och självklart julklapp. Sen är det bara att skynda sig hem, kl 14 är det dags för Julbord, nytt för i år var att Farmor Christine och Lars åt hos oss.
Sen är det dags för kalle och efter det packar vi in lite julklappar i bilen och beger oss mot Mörtsjön, där väntar en  mysig kväll med kusiner, gröt, julklappar,tomte, lekar och prat.
Efter det byte jag och Lars julklappar med varandra och sen får man göra vad man vill :)

image586
Årets julklappssköd, mkt nöjd med allt!
Bilden längst bak fick jag av Frida, och gissa vad det är jo en bordstablett!



Bild 1 : Dags att äta Julbord
Bild 2 : Jag påklädd
Bild 3 : Julgranen
Bild 4 : Lars Julklapp från mig

Varje år tas den årliga Julgransbilden
image591
Haha, årets roligaste, jag ville att Sara skulle sträcka ut sin hand mot paketet,
men det ville inte hon...
     


Mörtis
image595
Kusinerna Andersson



God Jul!

/M







Kommentarer
Postat av: zalla

Vilka fina klappar, speciellt bilden.. Haha! Snyggt!
GOD FOTSÄTTNING!

2007-12-26 @ 10:57:17
URL: http://zalla.blogg.se
Postat av: Annso

Ja, jag vet. Men jag börjar bli gammal och minnet sviker mig :(
Fina klappar du har fått! Gott Nytt År! Vi lär ju inte ses förrän nästa år...Kramkram!

2007-12-26 @ 15:39:27

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0