operation tandlös

Fick nyss ett samtal från tandläkaren. Dom har ju sett i flera år att mina visdomständer inte växer uppåt utan framåt och nu har tandläkarn sagt att vi borde dra ut dom. Pratade nyss med Elisabeth som ska dra ut gaddarna och då passade jag på att fråga hur det går till. Det lät ungefär såhär
- Först måste vi skrapa bort tandköttet, dra tanden, ta bort lite ben, lägga dit något och sy igen. Sen får du komma tillbaka veckan efter och ta bort stygnen.
jag - Är det en operation??
tandis - ja

Nu undrar jag vad är det för ben som dom ska ta bort och HUR ont kommer det här att göra?

/S


Kommentarer
Postat av: Annso

Åhh, stackare! Även jag kommer så småningom behöva få bort mina visdomständer. Men usch...inget jag längtar till...hoppas det går bra och inte gör allt för ont. Kram

2009-01-16 @ 13:20:15
Postat av: Persson

Stackars Sara.. Som tur var så behövde dom inte göra det på mig när min visdomstand skulle dras.. Men satan.. Det gjorde ont iaf.. Men du klara det!

2009-01-16 @ 15:02:59
URL: http://johannatjorven.blogg.se/
Postat av: Tina

Men fy faan va gruvsamt. Så har min tandläkare också sagt för flera år sen, men det såg nog ut att gå åt rätt håll nu! Tack för beskrivningen, ringer om jag tappar bot mig, eller kanske snarare NÄR jag tappar bort mig! =P

2009-01-16 @ 20:48:00
URL: http://tiinawiina.blogspot.com
Postat av: Lina

Nä men fy fan! Konstigt att man hatar tandisar värre än döden! Mina växer också lite konstigt, och det ska dom få fortsätta med!

2009-01-16 @ 23:21:59
URL: http://fuckinfabulous.blogg.se/

Skriv något gulligt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0